پردیس شهید صدوقی کرمانشاه

میثاق نامه رؤسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان

میثاق نامه رؤسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان

 

به عنوان رئیس / سرپرست پردیس تعهد می نمایم در راه نیل به اهداف والای دانشگاه فرهنگیان از سرمایه های انسانی (دانشجو معلمان، مدرسان و کارکنان) و سرمایه های مادی و فیزیکی، با تکیه بر تعهد دینی و احساس مسئولیت اخلاقی صیانت نموده و برای تحقق موارد ذیل تمام توان و ظرفیت خود را بکارگیرم:

  1.  مشارکت دادن گروه های ذی نفع در تصمیم سازی ها و استفاده از "خرد جمعی" در تصمیم گیری ها
  2. تکریم دانشجویان چونان "فرزند"، غلبه نگاه از سر شفقت و مهر(هدایتی- تربیتی) بر نگاه توام با خشونت و قهر(ریاستی- مدیریتی)
  3. برخورد همکارانه و خادمانه با استادن و همکاران، همدلی توام با تلاش صادقانه برای حل مسائل و رفع مشکلات شخصی و حرفه ای آنان
  4. نگاه به دانشگاه به منزله "یک کل" و بروز رفتارهای حاکی از جدیت در اعتلای آن، بویژه مشارکت فعال در زمینه های همفکری مورد تقاضای سازمان مرکزی
  5. التزام به رعایت سلسله مراتب اداری، و هماهنگی با سازمان مرکزی در مواردی نیاز به اقدامات ویژه مغایر با بخشنامه های سازمان مرکزی
  6. بروز خلاقیت و ابتکار در برطرف ساختن محدودیت ها بویژه در زمینه منابع، ضمن اهتمام به رعایت سیاست های اعلام شده سازمان مرکزی
  7. اهتمام به ارتقاء مستمر کیفیت آموزش(تربیت) با استفاده از نتایج "ارزشیابی درونی و بیرونی" و در پیش گرفتن اقدامات ابداعی و ابتکاری
  8. حساسیت شایسته و بایسته به "بافت فرهنگی" حاکم بر محیط پردیس و بستر سازی برای کسب تجربه زیست همسو با اقتضای "حیات طیبه" در پردیس  برای دانشجو معلمان
  9. التزام به استفاده از کل ظرفیت اجرائی، مدیریتی و آموزشی استان، بویژه ادارات کل آموزش و پرورش، برای ارتقاء سطح کیفی خدمات و ساماندهی بهتر امور پردیس
  10. اعمال "مدیریت برنامه ای" و کنش وری معطوف به برنامه، ضمن به رسمیت شناختن تدبیر موقعیتی در مواجهه با شرائط پیش بینی نشده
  11. کوشش همه جانبه برای ارتقاء جایگاه پردیس از نظر شاخص های بهداشت و سلامت فیزیکی و روانی و توسعه امکانات تربیت بدنی
  12. تشویق عمل توام با تفکر و تامل توسط کارگزاران بخش های مختلف بویژه مواجهه "آموزش پژوهانه" استادان و مدرسان با تکالیف آموزشی و تربیتی
  13. اهتمام به برگزاری نشست های علمی تخصصی و کمک به شکل گیری "گفتمان تربیت معلم" در سطح جامعه (استان و کشور)
  14. اهتمام به تقویت  انجمن ها، کانون ها و تشکل های دانشجویی به عنوان ابزاری موثر در خدمت رشد شخصیت و تکوین هویت دانشجویان در ساحت های تربیتی گوناگون
  15. اهتمام به بهینه سازی مصرف منابع و جلوگیری از هزینه های بی قاعده و بی فایده
  16.  افزایش کارآیی در امور اداری و آموزشی پردیس با بهبود مستمر شاخص "بهره فناوری"، تدارک زیرساخت ها و سامانه ها و التزام به استفاده از آن ها
  17. اهتمام نسبت به نگهداری بهینه از ابنیه و زیباسازی فضاهای فیزیکی پردیس (آموزشی، اداری و فضای باز) برای ایجاد شوق و رغبت حضور یا "زیست لذت بخش و با نشاط" در محیط
  18. تدارک غنی ترین فرصت های کسب تجربه حرفه ای- تربیتی از طریق مداخله موثر و بهبود مستمر کیفیت مولفه کارورزی برنامه دانشجو معلمان بویژه ارتباط میان پردیس و مدرسه
  19. چابکی در بروز واکنش نسبت به مسائل و پیشگیری از طولانی شدن بی مورد مسائل حادث شده به بحران در سایه تانی بیش از حد معقول  و تاخیر در اتخاذ تصمیم
  20. اهتمام به سازماندهی دانش آموختگان ادوار مختلف پردیس و استفاده از ظرفیت های گوناگون آنان در توسعه کمی و کیفی پردیس و دانشگاه